31 mars 2010

Påskläsning

Eftersom Grapes of Wrath både är tegelstensfet och ger en djup ångest så fort man öppnar den, tänkte jag att det kunde vara gutt att varva med lite kortare och lättsammare läsning. Jag kan ju dock inte påstå att jag ser fram emot att läsa Coelho (efter att ha tuggat på min egen arm i ren vrede efter Alkemisten) men men, nu har jag åtagit mig att läsa ALLA böckerna på listan... tack och lov är den kort. När jag letade efter omslagsbilder upptäckte jag dock att min superhjälte Buffy tydligen gör huvudrollen i filmatiseringen. Vet inte om detta är bra är dåligt. Bilderna från filmen får MIG att vilja lägga mig ner och dö. Se själv:

Bok 90: Veronica Decides to Die (1998) av Paulo Coelho (Brasilien).
Bok 717: Siddhartha (1922) av Hermann Hesse (Tyskland).

Yep, jag kommer att bli en ny människa efter att ha läst BÅDE Coelho och Hesse. Tack och lov för den tredje boken:
Bok 467: Breakfast at Tiffany's (1958, fast jag har hittat lite olika årtal, men Wikipedia har väl aldrig fel va?) av Truman Capote (USA).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar